Techniki optymalizacji są w dużym stopniu dostosowane do dominujących wyszukiwarek na rynku docelowym. Udział w rynku wyszukiwarek internetowych różni się w zależności od rynku, podobnie jak konkurencja.

Obecność w wyszukiwarce – Adwords czy SEO?

W 2003 roku Danny Sullivan stwierdził, że Google reprezentuje około 75% wszystkich wyszukiwań. Na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi udział Google jest często większy, a Google pozostaje dominującą wyszukiwarką na świecie od 2007 roku. Od 2006 r. udział Google w rynku niemieckim wynosił 85-90%. Podczas gdy w tym czasie w Stanach Zjednoczonych istniały setki firm SEO, w Niemczech było tylko około pięciu. Według Hitwise, od czerwca 2008 r. udział Google w rynku brytyjskim wynosił blisko 90 %. Ten udział w rynku jest osiągany w wielu krajach.

Czynniki na stronie ważne w AdWords

Od 2009 r. tylko kilka dużych rynków zbytu nie jest wiodącą wyszukiwarką Google. W większości przypadków, gdy Google nie jest liderem na danym rynku, pozostaje w tyle za lokalnym graczem. Najbardziej znanym przykładem są Chiny, Japonia, Korea Południowa, Rosja i Czechy, gdzie Baidu, Yahoo! Japonia, Naver, Yandex i Seznam są liderami na rynku. Profesjonalne kampanie AdWords z kolei realizuje agencja SEM Gogler.

Pozycjonowanie stron www plus Adwords – udane połączenie

Udana optymalizacja wyszukiwania na rynkach międzynarodowych może wymagać profesjonalnego tłumaczenia stron internetowych, rejestracji nazwy domeny z domeną najwyższego poziomu na rynku docelowym oraz hostingu, który zapewnia lokalny adres IP. W przeciwnym razie podstawowe elementy optymalizacji wyszukiwania są zasadniczo takie same, niezależnie od języka.

W dniu 17 października 2002 r. SearchKing złożył pozew do Sądu Oklahomy w Sądzie Rejonowym Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, Zachodni Oklahoma, przeciwko wyszukiwarce Google. SearchKing twierdził, że taktyka Google zapobiegająca spamdexingowi stanowiła dręczącą ingerencję w stosunki umowne. W dniu 27 maja 2003 r. Sąd przychylił się do wniosku Google o oddalenie skargi, ponieważ SearchKing nie wskazał roszczenia, na które można udzielić zwolnienia.

W marcu 2006 r. KinderStart złożył pozew przeciwko Google w sprawie rankingu wyszukiwarek internetowych. Strona KinderStart została usunięta z indeksu Google przed wytoczeniem powództwa, a ruch na stronę spadł o 70%. W dniu 16 marca 2007 roku Sąd Okręgowy Stanów Zjednoczonych dla Północnego Okręgu Kalifornijskiego (San Jose Division) oddalił zażalenie KinderStart bez prawa do poprawek i częściowo przychylił się do wniosku Google o nałożenie sankcji na adwokata KinderStart’ a, nakładających na niego obowiązek pokrycia części kosztów prawnych Google.