Reklama podprogowa (reklama podprogowa) jest formą reklamy, której nie można dostrzec nawet przy napiętej uwadze (na przykład dlatego, że składa się z bardzo krótkich, dziesiątych części sekundy długich tachistoskopowych wiadomości optycznych), ale która zakłada się, że nadal działa.

W latach 50. ta forma reklamy była dyskutowana w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech, częściowo na podstawie wymyślonych raportów testowych, takich jak badanie Iss-Popcorn-trink-Cola. Okazało się jednak, że reklama podprogowa jest optycznie i akustycznie nieefektywna, ale nigdy nie została całkowicie zapomniana. IdeaPrint Białystok.

Skuteczna reklama

Próba oferowania skutecznej reklamy optycznej lub akustycznej, całkowicie poniżej progu uwagi, od dawna uważana była za nieskuteczną, zgodnie z psychologicznymi badaniami percepcyjnymi. Najnowsze badania sugerują, że reklama podprogowa może działać, gdy odpowiada bieżącym potrzebom odbiorców, na przykład reklama napoju do spragnionych osób. Potencjalne zastosowania otwiera również percepcja zapachowa, czyli reklama dotycząca zmysłu węchu, np. w przejawie „ciśnienia zapachowego” (patrz sprzedaż w sklepie).

Agencje reklamowe z projektowania graficznego Białystok

Jak wykorzystują to agencje reklamowe

Uosobienie (humanizacja) abstrakcyjnych terminów, na przykład zanieczyszczeń, podąża za koncepcją pozytywnie odlewanej figury reklamowej i odwraca skojarzenia emocjonalne. Szare zasłony lub plamy stają się w handlu małymi, owłosionymi, a nawet mulistymi stworzeniami, aby obudzić naturalne obrzydzenie ludzi od takich nosicieli chorób (owadów, robaków, roztoczy). Reprezentacja często sugeruje naukę; mikroskopijne obrazy, białe suknie, diagramy.