Oprócz aparatu dostępne są inne metody tworzenia obrazów z oświetleniem. Na przykład kserokopiarka lub kserografia tworzy trwałe obrazy, ale wykorzystuje przenoszenie statycznych ładunków elektrycznych zamiast nośnika fotograficznego, stąd też termin elektrofotografia. Fotogramy to obrazy wytwarzane przez cienie obiektów rzucane na papier fotograficzny bez użycia aparatu fotograficznego. Obiekty mogą być również umieszczane bezpośrednio na szklance skanera obrazu w celu tworzenia obrazów cyfrowych.

atrakcyjne zdjęcia ślubne

Grupowa fotografia ślubna

Fotograf amatorski to taki, który uprawia fotografię jako hobby/pasję i niekoniecznie dla zysku. Jakość niektórych prac amatorskich jest porównywalna z jakością pracy wielu profesjonalistów i może być wysoce wyspecjalizowana lub eklektyczna w doborze przedmiotów. Fotografia amatorska jest często nadrzędna w obiektach fotograficznych, które mają niewielkie szanse na komercyjne wykorzystanie lub nagrody. Pod koniec XIX wieku fotografia amatorska rozrosła się dzięki popularyzacji aparatu ręcznego. Obecnie jest szeroko rozpowszechniony w mediach społecznościowych i realizowany na różnych platformach i urządzeniach, przestawiając się na korzystanie z telefonu komórkowego jako kluczowego narzędzia, które czyni fotografię bardziej dostępną dla każdego.

Przeczytaj również 6 głównych zadań fotografa ślubnego poprzedzających upamiętnianą ceremonię

Rodzaje zdjęć ślubnych

W XX wieku zarówno fotografia plastyczna, jak i dokumentalna została przyjęta przez anglojęzyczny świat sztuki i system galerii. W Stanach Zjednoczonych życie w obronie fotografii jako sztuki pięknej spędziło kilku fotografów, w tym Alfred Stieglitz, Edward Steichen, John Szarkowski, F. Holland Day i Edward Weston. Początkowo fotografowie sztuki szlachetnej starali się naśladować style malarskie. Ruch ten nosi nazwę Piktoralizm, często z delikatną ostrością, aby nadać mu „romantyczny” wygląd. W reakcji na to Weston, Ansel Adams i inni utworzyli Grupę f/64, by propagować „fotografię prostą”, fotografię jako (ostro skupioną) rzecz samą w sobie, a nie naśladownictwo czegoś innego.

Estetyka fotografii to kwestia, która nadal jest przedmiotem regularnej dyskusji, zwłaszcza w kręgach artystycznych. Wielu artystów twierdziło, że fotografia jest mechaniczną reprodukcją obrazu. Jeśli fotografia jest autentycznie sztuką, to fotografia w kontekście sztuki wymagałaby przedefiniowania, np. określenia, jaki komponent fotografii czyni ją piękną dla widza. Kontrowersje zaczęły się od najwcześniejszych obrazów „pisanych światłem”; Nicéphore Niépce, Louis Daguerre i inni wśród najwcześniejszych fotografów spotykali się z uznaniem, ale niektórzy pytali, czy ich prace odpowiadają definicji i celom sztuki.